Přeskočit na hlavní obsah

Přednášky s praktiky...ano či ne?

Na školách je velmi časté, že se studentům pedagogové snaží představit svět i z té praktické stránky. Vodí se tedy na nejrůznější akce, přednášky či debaty... Vizí pedagoga při tom je nejen ona ukázka praxe, ale i zvyšování jejich povědomí o institucích, jejich sídlech a zažití té "pracovní" atmosféry uvnitř. Když mi studenti oznámili, že netuší, kde se nachází CEVRO Institut, nepřekvapilo mě to. Kde sídlí ale naše vláda...zarazilo mě to. Ale budiž...nyní jsou již v obraze a mohou říci po shlédnutí TV zpráv..."ha tam jsem byl" :) Ale jaký přínos to má ve skutečnosti? Poslední naše akce byla debata s představiteli státu. Studenti se mohli živě zeptat "osobností" na cokoliv, co je zajímalo. Při otevření debaty se "ozvalo" ticho. Klademe si tedy otázku: Proč se studenti neptají? Vyšlo najevo, že zkušenost onich osobností je, že Češi se obecně neptají/mají ostych se zeptat. Vypadá to potom, že se asi náš národ nezajímá... Nicméně po otevření otázek mnou, se vlna otázek přeci jen převalila. Odpovědi našich osobností dne byly zajímavé, ale mohu-li být kritická, místy demotivující ("normální občan se pravdu stejně jen těžko dozví") a projev některých osobností tedy opravdu neodpovídal projevu akademiků či rétorů nejvyšší úrovně. Je potom přínosné takové debaty podnikat? Ano! Je to vytržení ze školních lavic a možnost být alespoň na chvíli součástí jiného světa. :)
Škoda, že studentům nadšení vydrží sotva do konce týdne... :(

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Co s nabiflovaným?

Ve škole se naučíme, jak používat to či to a znát to i tamto... Ale encyklopedismus je teorie dávno přežitá, byť pro Čechy tak typická... V mnoha školách stále však platná a na mnoha vysokých školách státního typu stále potřebná... Jenže koho to baví se učit "telefonní seznam"? Stejně posléze informace pouze "vyplivnu" do testu a záhy, v rámci přirozené obrany mozku, zase vypustím, jelikož mi nikdo "lidsky" nepodal, jak a kde ten integrál, ten gramatický jev či vzorec v chemii v běžném životě používat...  A jak nejlépe zužitkovat tedy naučené ze školy? Jak to procvičit VŠE tak, aby mě to alespoň trochu bavilo a nesvazovalo to naši kreativitu? Tak jsme jednoho dne vybrali reklamy na internetu, sebrali jim zvuk a vytvořili takové reklamy pro hluchoněmé... :) Kreativitě meze kladeny nebyly, vždyť i pejorativní slova jsou součástí běžně mluveného jazyka a navíc... nikdo na nás nebude mluvit v německy mluvících zemích knižní němčinou... Studenti se pobaví, vyu

Maturanti 2017

Zřejmě nejkrásnější část pro studenty školního roku a zřejmě i nejnáročnější. Je to přesně ta chvíle , kdy jim dochází, že už končí školu a bude klid... Do tohoto okamžiku si vlastně nepřipouští, že onen vysněný konec je spojený s dřinou, která je teprve čeká... Do plesu se prostě žije plesem. :) Je to ale přesně ta chvíle, kdy rodičům dojde, že jejich děti vyrostly a třídní učitelce náhle dojde, že uplynuly další 4 roky... Tedy ples je momentem mnoha pocitů... I letošní maturitní ples, přes drobné disharmonie, byl úspěšný a krásný a já opět vidím, jak se mi z "dětí" v prvním ročníku staly "dámy a pánové"... Těmto maturantům ale patří speciální dík... Nyní však již přejme jen úspěch a hodně sil k maturitě! No nově uvedeným do týmu "EDUCAnet" naopak hodně sil na dlouhou cestu až tam, kde stojí maturanti současní! :)

Když učitel není...

Většinou se ozve obrovské nadšení, objeví-li se na rozvrhu nepřítomnost někoho z pedagogů. "Super. Není tady." Tento jev se však na EDUCAnet Praha nenosí :) Naši studenti dobře vědí, že i když kantora skolí nějaký ten bacil, jejich vzdělávání tímto neutrpí. Vždy jsou připravené pro ně materiály, které jsou šité na míru třídě, s nimiž kantor stráví někdy pěknou řádku času, ale přeci musí zabezpečit trvalý a efektivní chod svých ratolestí, které jsou tak lačné po vědění :) Nestane se tedy, že by neměli žáci své materiály na hodinu i v době nepřítomnosti vyučujícího. Co se však stane... po návratu vyučující zjistí, že materiál není vypracovaný... začne maraton "ale" :) Díky bohu za 21. století v oblasti technologií, kdy žáci mají přístup i k elektronickému uložení v jejich složkách :) Tedy kde bude chyba? :))) V učiteli! Samozřejmě :)