Přeskočit na hlavní obsah

Argumentace...

Co je cílem školy? Dnes se tato otázka jeví, jako velmi svízelná a nutně vedoucí k polemikám. Zejména mezi kantory a rodiči se objevuje rozdílný pohled na smysl instituce jménem škola.
Z vypozorovaného mi přijde, že rodiče by nejraději přenesli na školu i funkci zaopatřovací, vychovávací a snad i tu odpovědnost za "osobnost" by nejraději přišpendlili škole, aby v případě neúspěchu, si měli na koho ukázat. Ale těžko soudit svědomí mnoha. Škola tuto svou funkci vidí asi takto. Vzdělávat! Socializovat a formovat naši budoucí elitu. Nebudeme je již učit, že odpadky patří do koše a že se zdraví starší osoby v budově či že pozdrav "zdar pindo..." nepatří mezi běžné pozdravy ani mezi přáteli... Náš cíl je vychovat z nich moudré a kritické osoby, které dokáží na základě svých schopností a dovedností, vědomostí vyvozovat kritické úsudky a vhodně je ventilovat. Umění argumentace je dle nás klíčem k úspěchu v praktickém životě. Leč argumentace je založena na rozumových úsudcích a nikoli na lamentování jen proto, abych někoho uštěkal... Je to tvrdý boj, naučit naši dnešní mládež argumentovat pro život. Jejich obliba vědomostí s rostoucím pokrytí internetu bohužel klesá. Vypneme-li wi-fi, máme pocit, že jsme v hluchoněmém filmu občas. V hodinách tedy...

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Co s nabiflovaným?

Ve škole se naučíme, jak používat to či to a znát to i tamto... Ale encyklopedismus je teorie dávno přežitá, byť pro Čechy tak typická... V mnoha školách stále však platná a na mnoha vysokých školách státního typu stále potřebná... Jenže koho to baví se učit "telefonní seznam"? Stejně posléze informace pouze "vyplivnu" do testu a záhy, v rámci přirozené obrany mozku, zase vypustím, jelikož mi nikdo "lidsky" nepodal, jak a kde ten integrál, ten gramatický jev či vzorec v chemii v běžném životě používat...  A jak nejlépe zužitkovat tedy naučené ze školy? Jak to procvičit VŠE tak, aby mě to alespoň trochu bavilo a nesvazovalo to naši kreativitu? Tak jsme jednoho dne vybrali reklamy na internetu, sebrali jim zvuk a vytvořili takové reklamy pro hluchoněmé... :) Kreativitě meze kladeny nebyly, vždyť i pejorativní slova jsou součástí běžně mluveného jazyka a navíc... nikdo na nás nebude mluvit v německy mluvících zemích knižní němčinou... Studenti se pobaví, vyu

Maturanti 2017

Zřejmě nejkrásnější část pro studenty školního roku a zřejmě i nejnáročnější. Je to přesně ta chvíle , kdy jim dochází, že už končí školu a bude klid... Do tohoto okamžiku si vlastně nepřipouští, že onen vysněný konec je spojený s dřinou, která je teprve čeká... Do plesu se prostě žije plesem. :) Je to ale přesně ta chvíle, kdy rodičům dojde, že jejich děti vyrostly a třídní učitelce náhle dojde, že uplynuly další 4 roky... Tedy ples je momentem mnoha pocitů... I letošní maturitní ples, přes drobné disharmonie, byl úspěšný a krásný a já opět vidím, jak se mi z "dětí" v prvním ročníku staly "dámy a pánové"... Těmto maturantům ale patří speciální dík... Nyní však již přejme jen úspěch a hodně sil k maturitě! No nově uvedeným do týmu "EDUCAnet" naopak hodně sil na dlouhou cestu až tam, kde stojí maturanti současní! :)

Když učitel není...

Většinou se ozve obrovské nadšení, objeví-li se na rozvrhu nepřítomnost někoho z pedagogů. "Super. Není tady." Tento jev se však na EDUCAnet Praha nenosí :) Naši studenti dobře vědí, že i když kantora skolí nějaký ten bacil, jejich vzdělávání tímto neutrpí. Vždy jsou připravené pro ně materiály, které jsou šité na míru třídě, s nimiž kantor stráví někdy pěknou řádku času, ale přeci musí zabezpečit trvalý a efektivní chod svých ratolestí, které jsou tak lačné po vědění :) Nestane se tedy, že by neměli žáci své materiály na hodinu i v době nepřítomnosti vyučujícího. Co se však stane... po návratu vyučující zjistí, že materiál není vypracovaný... začne maraton "ale" :) Díky bohu za 21. století v oblasti technologií, kdy žáci mají přístup i k elektronickému uložení v jejich složkách :) Tedy kde bude chyba? :))) V učiteli! Samozřejmě :)