Kdyby byla učiteli odměnou znalost žáků a jejich známky, asi by kantořinu pověsil na hřebík. Bohužel je toto povolání nevděčné v dosahu uznání přítomných studentů a doznání se mu dostává až po ukončení studia, kdy se žáci ozvou se svými úspěchy na vysokých školách. Čas od času se ale vyskytne moment satisfakce již za studia studentů a jeden takový přišel loňský rok, kdy žáci zúročili své schopnosti a dovednosti a dokázali vyhrát v republikové soutěži a ještě k tomu prakticky zaměřené. Odměnou jim byl výlet do Štrasburku a návštěva EP i s plenárním zasedáním. V takových chvílích dostane učitel novou sílu a elán pouštět se do dalších výzev :)
Ve škole se naučíme, jak používat to či to a znát to i tamto... Ale encyklopedismus je teorie dávno přežitá, byť pro Čechy tak typická... V mnoha školách stále však platná a na mnoha vysokých školách státního typu stále potřebná... Jenže koho to baví se učit "telefonní seznam"? Stejně posléze informace pouze "vyplivnu" do testu a záhy, v rámci přirozené obrany mozku, zase vypustím, jelikož mi nikdo "lidsky" nepodal, jak a kde ten integrál, ten gramatický jev či vzorec v chemii v běžném životě používat... A jak nejlépe zužitkovat tedy naučené ze školy? Jak to procvičit VŠE tak, aby mě to alespoň trochu bavilo a nesvazovalo to naši kreativitu? Tak jsme jednoho dne vybrali reklamy na internetu, sebrali jim zvuk a vytvořili takové reklamy pro hluchoněmé... :) Kreativitě meze kladeny nebyly, vždyť i pejorativní slova jsou součástí běžně mluveného jazyka a navíc... nikdo na nás nebude mluvit v německy mluvících zemích knižní němčinou... Studenti se pobaví, vyu
Komentáře
Okomentovat