Co se skrývá pod honosným pojmenováním? Nic jiného než výuka jinak. Jak? Vytáhnout studenty z lavic a přimět je "studovat" jinak. Jak opět? Aby vyvíjeli kromě poslouchání i činnost zvídavou a více aktivity. Stále je to ale výuka. Tedy cílem je snaha vzdělávat. Vzdělávat o obsazích, které jsou povinné. Obsahy, které by "normálně" vyslechli ve školních lavicích. Ale proč? Proč když jde někdy o téma, které lze naučit "zážitkově" a ještě u toho zdokonalovat (či úplně nově se naučit dovednostem), které lze jednou zúročit?
Dnes je doba, kdy holý přednes před publikem nestačí. Nestačí jen ovládat rétoriku. Přednes musí zaujmout! Nejlépe se musí hýbat! Být barevný! Mluvit! Proč studovat stohy listinných materiálů, když materiál lze namluvit i s obrázky? Proč to dělat nudně, když to jde tak snadno hravě? Ano, nejprve to obnáší úsilí, které žáci obecně tak neradě vynakládají... ale "jednou"! Jednou za ten "wopruz" ve škole budou (snad) rádi. ;)
Religionistika... taaaaaak nudnéééé téééma! Tak proč na něj nejít projektově? Vytáhli jsme tedy žáky z pohodlného prostředí EDUCAnetu a vzali je na týdenní "jízdu" po svatostáncích víry. Od Judaismu až po Islám jsme naslouchali zasvěceným a řeknu Vám, že občas to byla "nuda", ale občas neskutečný zážitek, že jsme došli k názoru, že ani "věřící" nemusejí být nudní. Uzavřeli jsme celý týden opět v teple EDUCAnetu přilepeni na výdobytky ITdoby a vytvořili neuvěřitelné! Komentované prezentace a dokumenty, které se dají použít i pro nové "posluchače". A studenty to nakonec i bavilo :)
Tak co vymyslíme příště? ;)
Dnes je doba, kdy holý přednes před publikem nestačí. Nestačí jen ovládat rétoriku. Přednes musí zaujmout! Nejlépe se musí hýbat! Být barevný! Mluvit! Proč studovat stohy listinných materiálů, když materiál lze namluvit i s obrázky? Proč to dělat nudně, když to jde tak snadno hravě? Ano, nejprve to obnáší úsilí, které žáci obecně tak neradě vynakládají... ale "jednou"! Jednou za ten "wopruz" ve škole budou (snad) rádi. ;)
Religionistika... taaaaaak nudnéééé téééma! Tak proč na něj nejít projektově? Vytáhli jsme tedy žáky z pohodlného prostředí EDUCAnetu a vzali je na týdenní "jízdu" po svatostáncích víry. Od Judaismu až po Islám jsme naslouchali zasvěceným a řeknu Vám, že občas to byla "nuda", ale občas neskutečný zážitek, že jsme došli k názoru, že ani "věřící" nemusejí být nudní. Uzavřeli jsme celý týden opět v teple EDUCAnetu přilepeni na výdobytky ITdoby a vytvořili neuvěřitelné! Komentované prezentace a dokumenty, které se dají použít i pro nové "posluchače". A studenty to nakonec i bavilo :)
Tak co vymyslíme příště? ;)
Komentáře
Okomentovat