Dnes proběhla ve škole akce pro "budoucí" uchazeče studia a neb' "život středoškoláka na zkoušku". Žáci základní školy se zúčastnili a plnohodnotně zapojili do hodiny s tématem - Evropa - Evropská unie. Nutno podotknout, že znalosti nebyly nijak zlé, ba dokonce v určitých oblastech velmi dobré. Co však je také nutno poznamenat, jsou "názory". které dozajista nepochází čistě jen z jejich hlav. Je zajímavé poslouchat, reakce na otázky typu, zda je členství ČR v EU pozitivní a proč a proč to hodnotí někteří negativně... Čistě z pedagogického hlediska bylo zřejmé, v jakých směrech se asi odehrávají debaty na toto doma... Čili jako budoucí EDUCAneťáci? Super. Nasazení, zájem, aktivita... Jako budoucí síla EU? Tam je ještě trochu práce... :)
Ve škole se naučíme, jak používat to či to a znát to i tamto... Ale encyklopedismus je teorie dávno přežitá, byť pro Čechy tak typická... V mnoha školách stále však platná a na mnoha vysokých školách státního typu stále potřebná... Jenže koho to baví se učit "telefonní seznam"? Stejně posléze informace pouze "vyplivnu" do testu a záhy, v rámci přirozené obrany mozku, zase vypustím, jelikož mi nikdo "lidsky" nepodal, jak a kde ten integrál, ten gramatický jev či vzorec v chemii v běžném životě používat... A jak nejlépe zužitkovat tedy naučené ze školy? Jak to procvičit VŠE tak, aby mě to alespoň trochu bavilo a nesvazovalo to naši kreativitu? Tak jsme jednoho dne vybrali reklamy na internetu, sebrali jim zvuk a vytvořili takové reklamy pro hluchoněmé... :) Kreativitě meze kladeny nebyly, vždyť i pejorativní slova jsou součástí běžně mluveného jazyka a navíc... nikdo na nás nebude mluvit v německy mluvících zemích knižní němčinou... Studenti se pobaví, vyu
Komentáře
Okomentovat